054-4552788

יצירת קשר
...טוען...

בדיקת כדאיות של זכיינות

לפני רכישת זכיינות יש לבצע בדיקת כדאיות כלכלית אך לרבים מהיזמים אין את הכלים והידע הנדרשים לבדיקה זו. לכן, חשוב לפנות ליועץ מקצועי ומנוסה בתחום הזכיינות ולהתייעץ עם אנשי מקצוע רלוונטיים כמו רואה חשבון ועורך דין. בדיקת הכדאיות של הזכיינות בה מעוניינים היא קריטית ומגדילה את סיכויי ההצלחה. בבדיקה הזכיינות מתחילים באפיון היזם על מנת להבין איזה תחום זכיינות מתאים לו וכך ניתן לייעץ ולהציג בפניו הזדמנויות עסקיות רלוונטיות. לאחר בחירת התחום יש לבדוק פרמטרים רבים עוד לפני חתימה על חוזה זכיינות מחייב כגון מיקום, ביקוש למוצא או לשירות, פתרונות ועלויות מימון ופרמטרים נוספים, לרבות תנאי הזכיינות של החברה המזכה.
בדיקת המודל העסקי
בבדיקת כדאיות של זכיינות יש גורמים ופרמטרים רבים שיש לבחון לעומק. חשוב לבדוק את הפוטנציאל של העסק בהתאם למיקום, לאזור ולמהות העסק (מסעדה, בית קפה, פיצרייה, חנות בגדים וכו'). בנוסף, יש לבחון במקצועיות את המודל העסקי המוצע על ידי החברה המזכה וחשוב לדעת כי יש מספר מודלים עיקריים בתחום הזכיינות המשתנים בין החברות המזכות ומשתנות בהתאם למהות העסק. כמו כן, יש לשקלל במערכת השיקולים המקצועית התחייבויות עתידיות והתחייבויות קיימות של היזם כמו משכנתא, כספים עתידיים שהוא עתיד לקבל (לדוגמה קרן השתלמות, ירושה וכו') ויש לבדוק את שורת הרווח, כלומר, האם העסק כדאי מבחינה כלכלית והיזם יוכל להרוויח ממנו היטב. 
הערכת שווי מקצועית
יזמים נדרשים לקבל החלטות מכריעות לגבי עתידם אך לא בהכרח יש להם את הידע כיצד לקבל החלטה כלכלית נכונה עבורם. על מנת לבדוק פוטנציאל עסקי לרכישת עסק קיים, לפתיחת עסק חדש או לרכישת זכיינות והקמת עסק חדש יש להפעיל מערכת שיקולים שונה ויש לבצע הערכת שווי על ידי יועץ מקצועי הבקי בתחום. עולם הזכיינות שונה מעולם העסקים ויש להכיר את המודלים העסקיים המוצעים בו ולכן חשוב לפנות לחברת ייעוץ מנוסה בתחום הזכיינות. כדאי לדעת כי חברות מזכות פועלות לפי מודלים עסקיים שונים ויש להתאים בין מטרת היזם ומאפייניו לצרכיו ולמגבלותיו הפיננסיות ולדרישות המחייבות בחוזה הזכיינות. 

כתבות

  • תהליך של בנית מותג הוא לא תהליך פשוט וקל, במיוחד בעולם האופנה. כיום, ישנם עשרות ואפילו מאות מותגי אפנה אשר כל אחד מהם מתאפיין בסגנון ייחודי אך יחד עם זאת ניתן למצוא מותגי אפנה בעלי קו עיצוב דומה. לכן, כיום לפתוח מותג אפנה זה לא פשוט ועד למיצוב המותג בצורה טובה בשוק יכולים לחלוף שנים רבות. לכן, אם אתם מעצבי אפנה ורוצים לפתוח מותג אפנה גדול ומוביל, פורטל הזכיינות של ישראל עומד כאן לרשותכם.
  • כיום ניתן לראות כיצד חנויות בגדים מככבות בתחום הזכיינות וכיצד רבים מבינים כי בעזרת זכיינות הם יכולים לפתוח חנויות בגדים מצליחות יותר ובעלות פופולאריות גבוהה יותר בקלות רבה מאוד
  • כיום ישנו ביקוש רב מאוד לרכישה של זכיינות ולכן רשתות רבות לא מאפשרות לכל אחד לרכוש זכיינות של הרשת אלא מעבירות את המועמדים תהליך של סינון
  • אם יצא לכם לראות מודעות של עסקים למכירה ואם שואלים את עצמכם האם משתלם וכדאי לרכוש עסק שכזה, את התשובה לכך תוכלו למצוא במאמר הבא.
  • דקלה טל גורדון היא מעצבת חנויות האופנה המובילה בישראל.
כל הזכויות שמורות לקבוצת זכיינות ישראל - 2014