אם כבר התחלתם לבדוק אודות רכישה של זכיינות בוודאי שמתם לב כי כל רשת דורשת מחיר שונה לחלוטין עבור רכישת הזיכיון שלה. מחיר זה משתנה בהתאם לקריטריונים רבים מאוד ובעיקר על פי ההחלטה של החברה אך יחד עם זאת, ניתן למנות שני קריטריונים עיקריים המשפיעים על המחיר של הזכיינות ועליהם תוכלו לקרוא במאמר זה.
המוניטין של החברה
אחד מבין הדברים אשר משפיע באופן משמעותי מאוד על המחיר אותו הרשת דורשת עבור הזיכיון הינו המוניטין שלה. ככל שהחברה הינה בעלת מוניטין רב יותר בשוק, חברה בעלת וותק ושנים של הצלחה, דמי הזיכיון אותם היא תדרוש יהיו גבוהים יותר, בהתאם לרווחים הפוטנציאלים מאותה רשת.
היקף הרווחים של החברה
ככל שחברה מרוויחה יותר, דמי הזיכיון אותם היא תדרוש יהיו גבוהים יותר. החברה מציגה בפני הזכיין פוטנציאל לרווח גבוה ולכן מרשה לעצמה לדרוש מחיר גבוה בעבור השתתפות הזכיין ברווחים הללו, מה שמעלה את דמי הזכיינות יותר ויותר ככל שהרשת מרוויחה סכומים גבוהים יותר.