054-4552788

יצירת קשר
...טוען...

התנהגות הקונים 1

מזל טוב. פתחת את העסק שלך, עברת את כל השלבים ויש לך עסק קמעונאי משלך.

כל בעל עסק קמעונאי חייב להכיר את הקונים שלו ואת התנהגותם, מחקרים רבים שנעשו בעולם כולל תצלומי וידיאו וצפייה על קונים.הביאו להתפתחות של "מדע" הקניות, כל בעל עסק או חברה היה רוצה "לפצח" את הקוד של מדוע ולמה הקונה קנה ומדוע לא. מאות תצפיות על קונים הביאה להתפתחות של ידע.

אני הולך לשתף אותך בידע מאוד חשוב לגבי התנהגותם של הקונים שלך ,אם תדע לבצע פעולות אלה אצלך בעסק,יש סיכוי רב מאוד שתשפר את נתוני המכירות בעסק שלך:

הכללים בהבנת הקונים שלך.

1.שדה הראייה של הקונה ,מוגבל."שיעור הלכידה"של רוב בני האדם הוא בטווח של קצת מעל גובה העיניים.ותוך כדי הליכה,יש לו טווח ראייה מוגבל.כתוצאה מההבנה הזאת,התפתח סיווג מדפים ,כאשר זוהה הבדל מהותי במכר שבין המדפים העליונים,והתחתונים.לבין אלו שבטווח הראייה של הקונים.אם כך מה צריך לעשות?

יש למקם בטווח הראייה מוצרים שהקונים צריכים או קונים כולל לידרים ורבי מכר.ולא "לחנך"את הקונים במוצרים שהינם דלי מכר או חסרי עניין.הקונים באו לקנות מה שהם צריכים ורוצים.

2.בגלל שאפשרויות הבחירה גדלו,יש שפע רב,יש עשרות מותגים על אותה קטגוריה (לדוגמא שמפו או מרכך שיער).אם אין לקונה משימת קנייה ברורה ,(שם של חברה וסוג לדוגמא שמפו פינוק לשיער רגיל-כחול).יהיה לו קושי רב בקבלת החלטת קנייה.

ולכן התפקיד שלך הוא לפשט את תהליך הקנייה.דוגמא לפישוט תהליך הקנייה היא ליצור סידור עפ"י סוג ולא עפ"י חברה (לדוגמא:כל השמפו נגד קשקשים ,כל השמפו לשיער רגיל וכ"ו.)

3.לקונים יש יכולת מוגבלת לעבד מידע רב,בתהליך קבלת ההחלטות.

    עקב ריבוי מסרים ושילוט,שלטי מבצע ומידע.עודף מידע לא נקלט אצל הקונים.ולכן אסור להציף את הקונים בעודף מידע,מלל.

גירויים ויזואלים עובדים טוב יותר ממלל,(אנחנו רואים יותר פלזמות עם גירויים ויזואלים ותמונות מאשר שלטים עם משפטים ,טקסטים ומלל.)

המסרים צריכים להיות פשוטים ולא מורכבים.

4.קונים מזהים גירוי ויזואלי יותר בקלות מגירויים אחרים .(זאת הסיבה שבמקדונלדס עברו לתמונות בתפריט המנות).

זאת הסיבה שבמסעדות תיירים בחו"ל רוב התפריט הוא ע"ג תמונות.

יש מסעדות בארץ שעברו לתפריט על מסך בשולחן או על טאבלט.

5.מחקרים ותצפיות על קונים לא נכנסים למעברים צפופים ולא אוהבים "חיכוך".ולכן בחנות או מתחם שצפוף במעברים,ובאיזורים מסוימים לא יכנסו אליו קונים.

לסיכום: הבנת הקונים שלך ,הבנת הצרכים שלהם ואופן התנהגותם תביא בהכרח לשיפור התוצאות העסקיות של העסק שלך.

כתבות

  • תהליך של בנית מותג הוא לא תהליך פשוט וקל, במיוחד בעולם האופנה. כיום, ישנם עשרות ואפילו מאות מותגי אפנה אשר כל אחד מהם מתאפיין בסגנון ייחודי אך יחד עם זאת ניתן למצוא מותגי אפנה בעלי קו עיצוב דומה. לכן, כיום לפתוח מותג אפנה זה לא פשוט ועד למיצוב המותג בצורה טובה בשוק יכולים לחלוף שנים רבות. לכן, אם אתם מעצבי אפנה ורוצים לפתוח מותג אפנה גדול ומוביל, פורטל הזכיינות של ישראל עומד כאן לרשותכם.
  • כיום ניתן לראות כיצד חנויות בגדים מככבות בתחום הזכיינות וכיצד רבים מבינים כי בעזרת זכיינות הם יכולים לפתוח חנויות בגדים מצליחות יותר ובעלות פופולאריות גבוהה יותר בקלות רבה מאוד
  • כיום ישנו ביקוש רב מאוד לרכישה של זכיינות ולכן רשתות רבות לא מאפשרות לכל אחד לרכוש זכיינות של הרשת אלא מעבירות את המועמדים תהליך של סינון
  • אם יצא לכם לראות מודעות של עסקים למכירה ואם שואלים את עצמכם האם משתלם וכדאי לרכוש עסק שכזה, את התשובה לכך תוכלו למצוא במאמר הבא.
  • דקלה טל גורדון היא מעצבת חנויות האופנה המובילה בישראל.
כל הזכויות שמורות לקבוצת זכיינות ישראל - 2014