054-4552788

יצירת קשר
...טוען...

זכיינות אופנה למכירה

קיימות לא מעט שיטות ומודלים שונים ומגוונים בעולם הזכיינות. הסיבה המרכזית לריבוי המודלים ושיטות הזכיינות המגוונות נעוצה בתחומי העיסוק הרבים, כך שמודל שמתאים מאד לרשת בתחום האופנה איננו יתאים בהכרח ליישום ברשת מזון. המודל העיקרי שמפעילות רשתות בתחום זכיינות האופנה נקרא זכיינות תפעולית. מדובר למעשה במודל מסוג של קונסיגנציה, כלומר המלאי או הסחורה הנדרשים לזכיין לצורך תפעול החנות מסופקים על ידי הרשת בהתאם למדיניות ולסטנדרטים שלה ללא גבייה של תשלום מראש להוציא ערבויות ובטחונות. במסגרת המודל האמור, הזכיין מתמקד בתפעול החנות כלומר בניהול ובמכירת מוצרי הרשת.
מהו הרווח של הזכיין?
הרשת נהנית מכל ההכנסות המיוצרות על ידי החנות לרבות הפדיון אשר עובר ישירות לחשבון הבנק של הרשת. הזכיין מצידו מקבל בסוף כל חודש עמלה מוגדרת מראש על בסיס אחוזים מסוימים מהפדיון שמהווה למעשה את הרווח הגולמי של הזכיין. העמלה שניתנת לזכיין מיועדת לצרכי תשלום הוצאות החנות לרבות שכירות, ארנונה, ביטוח, חשמל, שכר עבודה, מיסים וכיוצא באלו. הרווח מחד או ההפסד מאידך של הזכיין יבואו לידי ביטוי ביתרה או לחלופין בהיעדר היתרה.
מהם הקשיים בשיטת הזכיינות הנהוגה בעולם האופנה?
ניהול המלאי מהווה למעשה את הפוטנציאל של היתרון המשמעותי במודל הזכיינות התפעולית בענף האופנה. מכיוון שלא חלה חובה על הזכיין להשקיע במלאי הוא יכול למזער עד למינימום את ההשקעה הראשונית לרבות כל הסיכונים הנלווים לאחזקת מלאי. הרשת אחראית על ניהול מלאי החנות לפי ראות עיניה ומנטרלת את הסיכויים להפעלת חנות ריקה מסחורה על ידי זכיין שנקלע לחוסר תזרים מזומנים. מעבר לכך תפעול החנות הופך לפשוט בעיקרו באמצעות זכיינות תפעולית משום שהזכיין מצידו איננו נדרש לדאוג לניהול של המלאי.
אולם מהצד השני וברוב המקרים בענף האופנה, סדר הגודל של העמלה אותה מקבלים הזכיינים בהשוואה לפדיונות הממוצעים לא מאפשר להם ליהנות מסכומים שעולים בקנה אחד מול שאר ההוצאות שעליהם לשאת בהן. בתחום האופנה, העמלה הממוצעת לזכיינים עומדת כיום על כ- 43%, עלות המכר במילים אחרות היא של 57%. חשבו על זכיינות אופנה כמו תהליך, כאשר זה נעשה טוב. זה מקבל תפוקה ותשואה רבה.

כתבות

  • תהליך של בנית מותג הוא לא תהליך פשוט וקל, במיוחד בעולם האופנה. כיום, ישנם עשרות ואפילו מאות מותגי אפנה אשר כל אחד מהם מתאפיין בסגנון ייחודי אך יחד עם זאת ניתן למצוא מותגי אפנה בעלי קו עיצוב דומה. לכן, כיום לפתוח מותג אפנה זה לא פשוט ועד למיצוב המותג בצורה טובה בשוק יכולים לחלוף שנים רבות. לכן, אם אתם מעצבי אפנה ורוצים לפתוח מותג אפנה גדול ומוביל, פורטל הזכיינות של ישראל עומד כאן לרשותכם.
  • כיום ניתן לראות כיצד חנויות בגדים מככבות בתחום הזכיינות וכיצד רבים מבינים כי בעזרת זכיינות הם יכולים לפתוח חנויות בגדים מצליחות יותר ובעלות פופולאריות גבוהה יותר בקלות רבה מאוד
  • כיום ישנו ביקוש רב מאוד לרכישה של זכיינות ולכן רשתות רבות לא מאפשרות לכל אחד לרכוש זכיינות של הרשת אלא מעבירות את המועמדים תהליך של סינון
  • אם יצא לכם לראות מודעות של עסקים למכירה ואם שואלים את עצמכם האם משתלם וכדאי לרכוש עסק שכזה, את התשובה לכך תוכלו למצוא במאמר הבא.
  • דקלה טל גורדון היא מעצבת חנויות האופנה המובילה בישראל.
כל הזכויות שמורות לקבוצת זכיינות ישראל - 2014