054-4552788

יצירת קשר
...טוען...

זכיינות על רשתות אופנה


כבר תקופה ארוכה ענף האופנה איננו מהווה עוד זירה עסקית אטרקטיבית במיוחד. לשחקנים הקטנים לא נותר הרבה מקום במגרש העסקים של ענף האופנה זאת בעקבות התייקרות משמעותית בעלויות הייצור, אופנות מתחלפות בקצב מסחרר, תפעול המלאי שכרוך בהשקעה כלכלית אדירה, קניונים שמשתוקקים למותגים בינלאומיים, עלויות פרסום בלתי נתפסות, תחרות מחירים מתמדת ועוד. גורמים אלו ועוד נוספים גרמו ללא מעט מרשתות האופנה בישראל לעבור לשיטת הזכיינות ולהפעיל באמצעות זכיינים סניפים רבים.
מי נהנה וכיצד?
מכירת הזיכיון על ידי הרשתות מאפשרת להן לחסוך בעלויות ההקמה, להתפרש במהירות, ליהנות מניהול אפקטיבי ואישי של זכיין להבדיל מהשכרת מנהל מטעמם. הזכיין מצידו יכול ליהנות ממותג מוכן ומגובש בעל שם ומוניטין, פרסום ארצי, כוח קנייה עצום של רשת לעומת אדם פרטי וקבלה של ליווי והדרכה צמודה מאנשים בעלי רקע וניסיון עשיר בתחום. למרות שהאפשרות הזו נשמעת מפתה מאד, בפועל מצב העניינים שונה והתמונה למעשה איננה וורודה כפי שנדמה.
אז מי באמת קוצר את פירות הזכיינות?
ברשתות האופנה השיטה המקובלת נקראת זכיינות תפעולית. שיטה זו למעשה מטילה על הזכיין את האחריות על כל הוצאות החנות לרבות עלויות הקמתה, שכירות, מיסים, עובדים וכדומה, זאת בנוסף למלאי אשר שייך לרשת. הרשת מקבלת באופן ישיר את הפדיון ומפרישה אחוז מסוים לזכיינים שנע במשוער סביב ה- 40% ממחזור המכירות הכולל. מתוך אחוז זה הזכיין נדרש לשאת על כתפיו את כל ההוצאות, מה שלא מותיר לו רווחים צדדיים רבים לאחרונה.
האם שווה להיות זכיין?
ישנם גורמים רבים בגינם הזכיין עלול להישאר אך ורק עם רווח תפעולי נמוך ולעתים גם שלילי לגמרי, היינו הפסד. בין הגורמים הללו ניתן למנות את שכר הדירה הגבוה בקניונים, רווח גולמי נמוך, הנהלת הקניון שמעדיפה רשתות זרות, התייקרות התפעול וחומרי הגלם, מחירים תחרותיים ועוד. קשה לענות באופן חד משמעי על שאלת המשבר בתחום האופנה, אולם לבטח מדובר במהפך תפיסתי שניצניו גלויים לכל. 
כך ניתן להבחין בכמות גדולה יותר של רשתות חיצוניות בעלות דריסת רגל בישראל במקביל לירידה בקרב הזכיינים שבוחרים לפתוח סניפים לאור הרווח הנמוך או אף השלילי.

כתבות

  • תהליך של בנית מותג הוא לא תהליך פשוט וקל, במיוחד בעולם האופנה. כיום, ישנם עשרות ואפילו מאות מותגי אפנה אשר כל אחד מהם מתאפיין בסגנון ייחודי אך יחד עם זאת ניתן למצוא מותגי אפנה בעלי קו עיצוב דומה. לכן, כיום לפתוח מותג אפנה זה לא פשוט ועד למיצוב המותג בצורה טובה בשוק יכולים לחלוף שנים רבות. לכן, אם אתם מעצבי אפנה ורוצים לפתוח מותג אפנה גדול ומוביל, פורטל הזכיינות של ישראל עומד כאן לרשותכם.
  • כיום ניתן לראות כיצד חנויות בגדים מככבות בתחום הזכיינות וכיצד רבים מבינים כי בעזרת זכיינות הם יכולים לפתוח חנויות בגדים מצליחות יותר ובעלות פופולאריות גבוהה יותר בקלות רבה מאוד
  • כיום ישנו ביקוש רב מאוד לרכישה של זכיינות ולכן רשתות רבות לא מאפשרות לכל אחד לרכוש זכיינות של הרשת אלא מעבירות את המועמדים תהליך של סינון
  • אם יצא לכם לראות מודעות של עסקים למכירה ואם שואלים את עצמכם האם משתלם וכדאי לרכוש עסק שכזה, את התשובה לכך תוכלו למצוא במאמר הבא.
  • דקלה טל גורדון היא מעצבת חנויות האופנה המובילה בישראל.
כל הזכויות שמורות לקבוצת זכיינות ישראל - 2014