054-4552788

יצירת קשר
...טוען...

זכיינות על רשת אופנה - כמה זה עולה?




יזמים רבים בענף האופנה פונים לשיטת הזכיינות ולא בכדי. כיום עולם האופנה רווי במלחמות מחירים וכניסתם המוגברת של מותגים בינלאומיים רק מחריפה את הקושי שבלאו הכי קיים בתחרות הזו. חומרי הגלם הייצור וההשקעה במקביל הולכים ומתייקרים והקצב שבו האופנות מתחלפות הוא מהיר לאין ערוך. הסכומים הכספיים הנדרשים במלאים, בפרסום ובפריסה הארצית הם גבוהים במיוחד. לאור כל האמור נקל להבין מדוע שבע רשתות אופנה בשנה החולפת נקלעו לקשיים ואף נסגרו לגמרי.
מהי רמת הסיכון בענף האופנה בתקופה הנוכחית?
הסיכון הקיים בתקופה הנוכחית במסגרת ענף האופנה ניכר ביחס לזה של המשק כולו. העסקים בענף שנמצאים ברמת סיכון גבוהה עומדים כיום על כ-28% מהסך הכולל ועתידים להיקלע לקשיי נזילות בטווח של שנה. לפי נתונים נוספים נמצא כי בשלוש השנים האחרונות, מידת הסיכון של ענף האופנה הייתה גבוהה יותר מזו של כל המשק ובשנת 2012 נאמדה ב- 6.10 ביחס ל- 5.99 בכלל המשק. שיטת הזכיינות נחשבת כיום לאחת מדרכי ההתמודדות מול הקשיים הנ"ל ונובעת מהצורך לשמר על נוכחות המותר במרכזי הסחר והקניות.
מודל זכיינות
מודל הזכיינות שבדרך כלל מאפיין את ענף המזון והאופנה נחשב כיום בקרב אנשים רבים לנוסחה מנצחת שביכולתה להביא במהירות להתרחבות וצמיחה עסקית. כמו כן, מדובר בהזדמנות מצוינת למי שמעוניין להשתייך כזכיין למותג או לרשת בעלת שם ומוניטין ולנצל את גל ההצלחה לטובתו האישית. זכיין שבוחר לחבור אל יוזמה של אדם אחר יכול ליהנות ממוצר מגובש ומוכן מבחינת המיתוג והמוניטין וכתוצאה למזער ברמה מסוימת את הסיכון שהיה עליו לשאת אם והיה בוחר להקים עסק מאפס ובאופן עצמאי לגמרי.
חסרונות
אולם לצד היתרונות הנ"ל ישנם גם חסרונות, אחד מהם נובע מהצורך לשלם תמורת הזיכיון סכום כסף לא קטן בכלל. לפי הערכותיהם של גורמים בענף, בישראל של יום בין 16% ל- 18% מחנויות האופנה מופעלות על ידי זכיינים, לעומת שנת 2005 בה 60% מהחנויות הופעלו על ידי זכיינים. הירידה החדה היא תוצאה של עלייה ניכרת בשכר הדירה מצד אחד וקיפאון בפדיון מצד שני. 

כתבות

  • תהליך של בנית מותג הוא לא תהליך פשוט וקל, במיוחד בעולם האופנה. כיום, ישנם עשרות ואפילו מאות מותגי אפנה אשר כל אחד מהם מתאפיין בסגנון ייחודי אך יחד עם זאת ניתן למצוא מותגי אפנה בעלי קו עיצוב דומה. לכן, כיום לפתוח מותג אפנה זה לא פשוט ועד למיצוב המותג בצורה טובה בשוק יכולים לחלוף שנים רבות. לכן, אם אתם מעצבי אפנה ורוצים לפתוח מותג אפנה גדול ומוביל, פורטל הזכיינות של ישראל עומד כאן לרשותכם.
  • כיום ניתן לראות כיצד חנויות בגדים מככבות בתחום הזכיינות וכיצד רבים מבינים כי בעזרת זכיינות הם יכולים לפתוח חנויות בגדים מצליחות יותר ובעלות פופולאריות גבוהה יותר בקלות רבה מאוד
  • כיום ישנו ביקוש רב מאוד לרכישה של זכיינות ולכן רשתות רבות לא מאפשרות לכל אחד לרכוש זכיינות של הרשת אלא מעבירות את המועמדים תהליך של סינון
  • אם יצא לכם לראות מודעות של עסקים למכירה ואם שואלים את עצמכם האם משתלם וכדאי לרכוש עסק שכזה, את התשובה לכך תוכלו למצוא במאמר הבא.
  • דקלה טל גורדון היא מעצבת חנויות האופנה המובילה בישראל.
כל הזכויות שמורות לקבוצת זכיינות ישראל - 2014