054-4552788

יצירת קשר
...טוען...

טיב היחסים בין רשת מזכה לזכיין

לעתים קרובות מערכת היחסים שבין הזכיין לרשת המזכה היא מורכבת לאין ערוך. המון רשתות בתחילת דרכן בתחום הזכיינות אינן מודעות להיקף המורכבות שמאפיינת את היחסים הללו וכתוצאה לא דואגות להיערך בהתאם. הרשת המזכה מחליטה על אותם הסטנדרטים והמדיניות שבאמצעותם תתנהל מול הזכיינים שלה. זכיינים רבים רואים את עצמם ובצדק כבעלי עסקים בעלי יכולת עצמאית לקבוע ולהחליט על ההתנהלות בעתיד, וזאת למרות שהם אינם רשאים לפעול כך הלכה למעשה.
אנאלוגיות למערכת היחסים בזכיינות
כל רשת מזכה שברצונה לקיים מערכת יחסים הדדית, משגשגת ולטווח הארוך מול הזכיינים שלה חייבת תחילה להעניק תשומת לב מיוחד ליחסים אלו. חלק מהאנשים רואים ביחסים שבין הזכיין לרשת המזכה סוג של נישואין. לא מעט רשתות טוענות בפני הזכיינים שלהן שהן שותפות מלאות, יתכן כי להקבלה זו קיים ערך מסוים, אולם לפי התחושה שלנו מערכת היחסים בזכיינות לא צריכה להיות כזו המזכירה בכלל את זו של מוסד הנישואין. להבדיל משותפויות, זכיינות מזכירה יותר מערכת יחסים בין הורים לילדיהם.
שלבי התפתחות וצמיחה
הזכיין, כמו הילד, עתיד לעבור כמה שלבי צמיחה שונים במסגרת מסלול חייו בבית העסק. כל ילד, כמו זכיין, בתחילת דרכו תלוי מאד בהוריו, הרשת המזכה לעניינו אנו, והוא סומך עליהם שיעניקו לו את החינוך וההדרכה הראויה שתאפשר לו לשרוד בעולם. עם התבגרותו, הילד משתחרר מהתלות בהוריו ואלו האחרונים מאפשרים לו ליהנות מחופש פעולה רחב יותר ובאופן הדרגתי. בשלבי גדילה מאוחרים יותר, הילד יבחן מחדש את הגבולות הקיימים במערכת היחסים עם הוריו ולעתים גם ינסו להשפיע או לשנות את היחסים שהותוו.
מי האפוטרופוס בבית?
למרות שהילד בשלב מסוים יכול להחליט לשבור כמה כללי יסוד שהתכוננו על ידי הוריו, בכל זאת הוא נדרש לציית לדרישות שהם קובעים בעודו חי בביתם. בדומה להורה טוב שיודע להציב גבולות לילדיו, כך גם הרשת המזכה חייבת להתחיל את מערכת היחסים מול הזכיין בביסוס גבולותיה. הזכיין חייב להבין תחילה כי הרשת בתור אפוטרופוס מחויבת לשמור על המערכת והמותג שלה על מנת שהזכיינים שלה יוכלו לשגשג בעתיד.

כתבות

  • תהליך של בנית מותג הוא לא תהליך פשוט וקל, במיוחד בעולם האופנה. כיום, ישנם עשרות ואפילו מאות מותגי אפנה אשר כל אחד מהם מתאפיין בסגנון ייחודי אך יחד עם זאת ניתן למצוא מותגי אפנה בעלי קו עיצוב דומה. לכן, כיום לפתוח מותג אפנה זה לא פשוט ועד למיצוב המותג בצורה טובה בשוק יכולים לחלוף שנים רבות. לכן, אם אתם מעצבי אפנה ורוצים לפתוח מותג אפנה גדול ומוביל, פורטל הזכיינות של ישראל עומד כאן לרשותכם.
  • כיום ניתן לראות כיצד חנויות בגדים מככבות בתחום הזכיינות וכיצד רבים מבינים כי בעזרת זכיינות הם יכולים לפתוח חנויות בגדים מצליחות יותר ובעלות פופולאריות גבוהה יותר בקלות רבה מאוד
  • כיום ישנו ביקוש רב מאוד לרכישה של זכיינות ולכן רשתות רבות לא מאפשרות לכל אחד לרכוש זכיינות של הרשת אלא מעבירות את המועמדים תהליך של סינון
  • אם יצא לכם לראות מודעות של עסקים למכירה ואם שואלים את עצמכם האם משתלם וכדאי לרכוש עסק שכזה, את התשובה לכך תוכלו למצוא במאמר הבא.
  • דקלה טל גורדון היא מעצבת חנויות האופנה המובילה בישראל.
כל הזכויות שמורות לקבוצת זכיינות ישראל - 2014