054-4552788

יצירת קשר
...טוען...

מהו זיכרון דברים טרם חתימה של הסכם זיכיון?

מהו זיכרון דברים טרם חתימה של הסכם זיכיון?
בלא מעט מקרים במסגרתם רשת מסוימת וזכיין מעוניינים לחתום בעתיד על הסכם זיכיון, הם מחליטים תחילה כשלב מקדמי לחתום על מסמך עקרונות. מציאות זו נקראת בשם "זיכרון דברים" או מסמך עקרונות בזכיינות ונעשית לפני הסכם זיכיון. מדובר בתופעה נפוצה במיוחד אם הזכיין והרשת מנהלים משא ומתן מוקדם במסגרתו לא הבשילו עדיין מלוא התנאים הנדרשים לצורך חתימה על הסכם זכיינות סופי או שקיימים דברים נוספים הנחוצים לניסוח הסופי של הסכם הזכיינות.
מהו מסמך זיכרון דברים?
במאמר שלפניכם ננסה להבין את מידת נחיצותו של המסמך "זיכרון דברים" לרבות הסעיפים שצריכים להיכלל בו ומעמדו המשפטי. ברוב המקרים זיכרון דברים לפני רכישת זיכיון מהווה הסכם מחייב לכל דבר. פירושו של דבר הוא שעל אף שקיימים חוסרים בזיכרון הדברים ואין בנמצא עדיין הסכם זיכיון חתום על ידי שני הצדדים בכל זאת החתימה על המסמך האמור משמשת כראייה להתחייבותם של שני הצדדים לפעול על פי המסמך ברמה המשפטית. כתוצאה חשוב להתייחס ברצינות לחתימה על מסמך מעין זה ואולי אף לשקול להימנע ממנו.
מה יש לכלול במסמך העקרונות?
קיים הכרח לעיתים לערוך מסמך עקרונות לקראת החתימה על הסכם זכיינות סופי, וכאן חשוב מאד להקפיד על מספר דברים מהותיים שחייבים להיכלל בתוך המסמך כמו למשל שם המותג, זהות הצדדים, האזור או המיקום של הסניף, הצהרות הזכיין והרשת שמוכרת את הזיכיון, גובה דמי הזיכיון ואופן התשלום, גובה התמלוגים קרי התשלומים החודשיים שהזכיין נדרש לשלם לרשת, תקופת הזיכיון ואופציה להארכה, טריטוריית הזיכיון, זכות סירוב ראשונה לזיכיון נוסף ועוד פרטים הנחשבים למהותיים עבור שני הצדדים.
מדוע להימנע מהמסמך?
אם מדובר ברכישה של זיכיון פעיל יש לשים לב למחיר הנדרש עבור הזיכיון הפעיל ובנוסף לתנאי שבעל הנכס מאשר את זהותו של השוכר החדש, כלומר הזכיין אשר מחליף את מקומו של הזכיין שמוכר את הזיכיון. בדרך כלל מסמך זיכרון דברים לזיכיון הוא לא הכרחי בין הרשת והזכיין ועדיף לשני הצדדים להימנע ממנו מכיוון שמסמך מעין זה מוכר על ידי מערכת בתי המשפט כמסמך מחייב לכל דבר לרבות כל המחלוקות שעתידות להופיע בעקבותיו.

כתבות

  • תהליך של בנית מותג הוא לא תהליך פשוט וקל, במיוחד בעולם האופנה. כיום, ישנם עשרות ואפילו מאות מותגי אפנה אשר כל אחד מהם מתאפיין בסגנון ייחודי אך יחד עם זאת ניתן למצוא מותגי אפנה בעלי קו עיצוב דומה. לכן, כיום לפתוח מותג אפנה זה לא פשוט ועד למיצוב המותג בצורה טובה בשוק יכולים לחלוף שנים רבות. לכן, אם אתם מעצבי אפנה ורוצים לפתוח מותג אפנה גדול ומוביל, פורטל הזכיינות של ישראל עומד כאן לרשותכם.
  • כיום ניתן לראות כיצד חנויות בגדים מככבות בתחום הזכיינות וכיצד רבים מבינים כי בעזרת זכיינות הם יכולים לפתוח חנויות בגדים מצליחות יותר ובעלות פופולאריות גבוהה יותר בקלות רבה מאוד
  • כיום ישנו ביקוש רב מאוד לרכישה של זכיינות ולכן רשתות רבות לא מאפשרות לכל אחד לרכוש זכיינות של הרשת אלא מעבירות את המועמדים תהליך של סינון
  • אם יצא לכם לראות מודעות של עסקים למכירה ואם שואלים את עצמכם האם משתלם וכדאי לרכוש עסק שכזה, את התשובה לכך תוכלו למצוא במאמר הבא.
  • דקלה טל גורדון היא מעצבת חנויות האופנה המובילה בישראל.
כל הזכויות שמורות לקבוצת זכיינות ישראל - 2014