054-4552788

יצירת קשר
...טוען...

רכישת זיכיון או פתיחה של עסק עצמאי?

היזם במסגרת הקמת עסק עצמאי לא דרך זכיינות, נדרש להמציא את הגלגל ממש, כלומר לגבש קונספט מאד מסוים עבור העסק העתידי שלו. היתרון של אפשרות זו נעוץ בכך שליזם ישנה הזדמנות לממש את השאיפה האישית שלו, לעצב את העסק והלוגו לפי ראות עיניו, להנחיל שפה גרפית, לתכנן מודל עסקי אפקטיבי, לקבוע אלו מוצרים ברצונו למכור, לבנות תפריט, לייצר קולקציה או סל שירותים, להקים תכנית שיווק בעלת מסרים מתאימים לקהל היעד שלו וכיוצא באלו.
יתרונות של הקמת עסק מאפס
לא מדובר כאן למעשה על שכפול של סניפים, כמו שמתרחש במקרה של זכיינות, אלא היזם אחראי להקמתו של עסק חדש מאפס שלא היה קיים בעבר. החיסרון הבולט באופציה הזו נובע מסיכויי ההישרדות הנמוכים של עסקים מהסוג הנידון. לפי נתונים שפורסמו מטעם מט"י- מרכז טיפוח יזמות, עולה כי כיום 50% מבתי העסק הקטנים אינם שורדים לאחר השנה השלישית וכ- 90% מסך העסקים הקטנים נסגרים עד השנה החמישית. התמונה המוצגת בעולם הזכיינות היא הרבה יותר חיובית ואופטימית. 
סיכויי השרידות של עסק רגיל מול עסק זכייני
בהתאם לנתונים שנאספו על ידי המרכז לקידום זכיינות בישראל נמצא כי 70% מהעסקים שהוקמו בשיטה של זכיינות מצליחים לשרוד גם לאחר השנה החמישית. זאת נובע בין השאר מהתפעול היעיל של הסניף, הדרכה ותמיכה מלאה מצד הרשת המזכה, בחירת מיקום נכון, התבססות על מותג מוכר ועוד. התמונה המוצגת בעולם הזכיינות היא וורודה לכאורה אולם בשטח ישנם לא מעט חסרונות הנלווים לפופולאריות וההצלחה של שיטת הזכיינות. חסרונות אלו באים לידי ביטוי בהגבלות רבות החלות על עצמאותו של הזכיין.
למי מתאימה שיטת הזכיינות?
כמו כן מרחב התמרון של הזכיין בניהול העסק מוגבל על ידי הרשת המזכה, הוא כפוף למדיניות ונהלים מוגדרים מראש, חייב לשאת בתשלומים חודשיים וזאת כמובן לצד חוזה זיכיון מאד נוקשה. זכיינות, על אף כל יתרונותיה הברורים והסטטיסטיקות החיוביות, לא מתאימה לכל אדם. שיטת הזכיינות מתאימה בעיקר לאנשים שרואים את עצמם כיזמים בעלי חשיבה עסקית מפותחת ועם זאת בכוחם לעבוד במסגרת ארגונית המציבה נהלים מוגדרים ובתוכה יש צורך לפעול בשקיפות מלאה.

כתבות

  • תהליך של בנית מותג הוא לא תהליך פשוט וקל, במיוחד בעולם האופנה. כיום, ישנם עשרות ואפילו מאות מותגי אפנה אשר כל אחד מהם מתאפיין בסגנון ייחודי אך יחד עם זאת ניתן למצוא מותגי אפנה בעלי קו עיצוב דומה. לכן, כיום לפתוח מותג אפנה זה לא פשוט ועד למיצוב המותג בצורה טובה בשוק יכולים לחלוף שנים רבות. לכן, אם אתם מעצבי אפנה ורוצים לפתוח מותג אפנה גדול ומוביל, פורטל הזכיינות של ישראל עומד כאן לרשותכם.
  • כיום ניתן לראות כיצד חנויות בגדים מככבות בתחום הזכיינות וכיצד רבים מבינים כי בעזרת זכיינות הם יכולים לפתוח חנויות בגדים מצליחות יותר ובעלות פופולאריות גבוהה יותר בקלות רבה מאוד
  • כיום ישנו ביקוש רב מאוד לרכישה של זכיינות ולכן רשתות רבות לא מאפשרות לכל אחד לרכוש זכיינות של הרשת אלא מעבירות את המועמדים תהליך של סינון
  • אם יצא לכם לראות מודעות של עסקים למכירה ואם שואלים את עצמכם האם משתלם וכדאי לרכוש עסק שכזה, את התשובה לכך תוכלו למצוא במאמר הבא.
  • דקלה טל גורדון היא מעצבת חנויות האופנה המובילה בישראל.
כל הזכויות שמורות לקבוצת זכיינות ישראל - 2014